בשביל מה לי ליווי תזרימי ?
top of page

בשביל מה לי ליווי תזרימי ?



"יש לי עודף זמן" אמר אף מנכ"ל/מנהל אף פעם.



ניהול עסק זה לא עניין פשוט! העבודה מתחילה עוד טרם הקמת העסק ורק מצטברת.

מנהל העסק נדרש לדאוג לשיווק, כוח אדם, תפעול העבודה, טיפול באירועים בלתי צפויים ועוד.

כל אלו ועוד לא דיברנו על ההתנהלות הפיננסית/כללית – בניית דו"חות, מעקב ביצועים, גבייה, תשלומים והעברות, מעקב תזרים מזומנים והתנהלות מול הבנקים.


הרבה אה?


כפי שפתחנו בתחילה למנהל אין עודף זמן וכפי שניתן לראות מכמות המשימות סביר להניח שזמן זה משאב חסר שאילו היה מתפנה לנו במעט היה ניתן לדחוף עוד קצת שיווק אולי איזה עוד מוצר שחשבתם עליו אבל מעל הכל יכולת אמיתית לניהול ופיתוח העסק שלכם קדימה.


- הגדלת המכירות.

- הוספת מוצרים.

- בקרה על העובדים.

- בקרה על הספקים.


כל אלה לרוב אלו עניינים חשובים שנדחים בגלל עניינים דחופים.

בעולם שמתקדם ומשתנה ללא הרף וריבוי המשימות רק הולך וגדל חשוב לקחת בחשבון את נושא הזמן ותשומת הלב שניתן להקדיש לכל נושא.


1. כשאין מספיק זמן דברים לא נעשים או שהם נעשים בדיעבד – כשאין זמן לתכנן תזרים כראוי נפתיע את הבנק בבוקר החריגה במקום שנזהה אותה תקופת זמן מראש ונדע לטפל.


2. חוסר ידע ותשומת לב גוררים טעויות ולקיחת החלטות שגויה – לקיחת אשראי לבעיה ספציפית מבלי לקחת בחשבון בעיות נוספות בדרך או לחילופין לקחת אשראי שאינו נכון לנו רק בגלל הכרח, דבר שילווה אותנו תזרימית לאחר פתירת הבעיה הנוכחית.



אז מה הפתרון אתם שואלים?

אנחנו בדעת פיננסים מאמינים כי בניהול העסק חשוב שאת התפקידים בעסק יבצעו אנשים המוכשרים לכך – בעל הקצבייה ידע הכי טוב איזה בשר למכור, באיזה כיוון לחתוך את הסיבים ואיזה בשר הכי מתאים לחמין של שבת, וכספים? ינהל מומחה בתחום הכספים והפיננסים. כן, גם בעסק קטן ובעיקר בעסק קטן בו כל הבדל של אפילו 1% בריבית עלול להכניס את החשבון לחריגה מתזרים המזומנים הקבוע, ויגרור איתו טלפונים לא רצויים מהבנק והסטרס שמתלווה לאותה שיחה.


נכון! בעל עסק קטן ואפילו בינוני, אינו יכול להרשות לעצמו עובד במשרה מלאה לנושא שהרי העלויות הגבוהות של כוח אדם מעמיסות על התזרים.


וכאן בדיוק נכנס הליווי התזרימי של דעת פיננסים – בעל העסק מקבל איש כספים בהתאם לצרכים שלו שיטפל עבורו בכל הנושא התזרימי ויוריד מבעל העסק את כאב הראש של ההתעסקות בכספים באופן שוטף.

הליווי התזרימי מאפשר לבעל העסק לפנות זמן לעיסוקים נוספים ומשמעותיים כמו פיתוח והגדלת העסק, מאפשר עבודה רציפה אל מול הספקים. בנוסף ליווי תזרימי שוטף, מחזק את תחושת האמון בבנקים בחוזק העסק והתנהלותו התקינה.




תן לנו לדבר עם הבנקאי שלך ולך תביא עוד עבודה!


לשיחת ייעוץ ללא עלות! לחצו על כפתור הוואטס-אפ מצד שמאל למטה.

bottom of page